kan het zijn dat een hoge E wat zachter klinkt uit een akoustische gitaarversterker gr.john

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

waarschijnlijk zit het probleem niet in de versterker. Als er een piezo element in de gitaar zit en deze zit dichterbij de lage snaren, zullen deze meer versterkt worden. Als je gebruik maakt van een element, dan kan het zijn dat de afstand tussen het element en de snaar verschillend is. Bij de hoge snaar meer afstand, dan moet daar het element omhoog. Overigens is een dunne snaar altijd iets zachter doordat de uitwijking van de snaar minder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet precies wat je bedoeld met zachter ;)
maar een akoestische gitaar versterker, die een akoestische gitaar versterkt, klinkt inderdaad zachter, dat is puur gericht op het akoestische geluid harder te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor een akoestische gitaarversterker je hebt, maar meestal zit er een knop op met het bijschrift "treble", deze zijn voor de hoge frequenties. Als je deze wat meer openzet t.o.v. de "bass" en "middle", dan is je probleem wellicht verholpen. Zet ook eventueel bass en middle lager, treble wat hoger of normaal en draai dan het volume of de "gain" wat verder open.